Monday, March 9, 2009

Jadilah Superman!

Nak pikat perempuan? Jadilah superman kerana perempuan suka kepada superman. Perempuan mengimpikan kehadiran superman dalam hidupnya. Apabila ada masalah, kecemasan atau kesakitan superman segera datang menghulurkan bantuan. Itulah impian perempuan siang dan malamnya.

Perempaun paling benci anggota polis dalam filem Hindi yang hanya akan tiba setelah segala masalah selesai. Buat apa datang kalau semuanya sudah diselesaikan. Sebab itulah mereka suka kepada superman - datang tepat pada masa yang diperlukan. Kalau boleh setiap masa, superman dapat mengawasi mereka dan menunggu untuk memberikan pertolongan. Sakit, pening, demam, susah hati, sakit hati, bergaduh dengan bos, bertengkar dengan kawan, bertegang leher dengan drebar teksi, berkrisis dengan keluarga, dibuang kerja, dibuang saudara dan segala kesusahan, apabila ada superman yang berat boleh menjadi ringan. Oleh sebab itulah superman menjadi idaman semua kaum hawa. Boleh kata, dalam semua detik dan masa apabila ada sahaja kesusahan, perempuan akan teringatkan superman.
Malah ketika sakit nak kencing waktu malam perempuan masih teringatkan superman - alangkah baiknya kalau ada superman dukung dia ke bilik air, atau lebih baik lagi kalau superman boleh tolong kencingkan dia kerana dia malas bangun!

Kalau anda nak memikat perempuan, anda mesti belajar jadi superman. Kalau tak mampu jadi superman kerana tak reti terbang, jadi hero Hindustan pun boleh. Hero Hindustan pun disukai perempuan kerana kemunculannya sentiasa tepat pada masa. Setiap kali heroin ditimpa kesusahan, misalnya ketika hendak dirogol oleh geng penjahat, tatkala kainnya diselak sampai ke pangkal peha, tetapi belum menampakkan itu itu, hero pun tiba. Aduh, terlepas babak menarik yang menitiskan liur!

Kerana kecekapan dan ketibaan yang tepat pada masa, hero menjadi impian semua perempuan. Kalau anda juga tak mampu jadi hero, lupakan sahaja niat nak memikat perempuan. Setakat jadi anggota polis atau anggota ambulans yang datang ketika cerita hendak tamat, balik tidur sahajalah. Perempuan tak teringin orang seperti anda. Buat menyampah hidupnya. Perempuan memerlukan orang yang dapat selesaikan masalah hidupnya. Kaya atau miskin lain kira. Perempuan bukan mahu harta bertimbun-timbun. Asalkan anda boleh jadi penyelamat masa kesukaran sudah memadai. Jadi tempat bersandar ketika dia lemah lutut, jadi kaunselor masa hatinya bercelaru, jadi Maybank masa dia kesempitan wang (kalau anda juga pokai, pinjamlah dengan kawan), jadi doktor masa dia sakit deman, jadi tong luah perasaan masa jiwa dia bergelora, jadi telinga pekak badak masa dia mengamuk, jadi ayam goreng masa dia lapar KFC dan jadi segala jadi mengikut kesesuaian masa dan kehendak hatinya. Ingat, jangan mimpi nak jadi bantal golek masa dia kesunyian. Ini bukan bidang tugas superman atau hero Hindustan.

Perempuan paling benci lelaki - kekasihnya - yang hanya tahu muncul masa senang. Masa senang dia datang bersengih, masa susah hilang entah ke lubang cacing mana. Masa nak bodek itu dan ini, muncullah dia membawa seberkas kata-kata bermadu untuk dilafazkan atas nama cinta. Tetapi masa perempuan betul-betul memerlukan dia, dia tidak datang dan berikan pula alasan yang tak masuk akal, misalnya seminggu tak nampak batang hidung, katanya sibuk. Sibuk-sibuk pun takkan dalam seminggu langsung tak ada masa. Kucing pun tak percaya. Lelaki begini, berlambak di kaki lima, pasar malam atau kompleks beli-belah. Jangan kata buat kekasih, buat pekasam pun perempuan tak sudi. Jadi, kalau nak pikat perempuan, belajarlah jadi superman atau hero Hindustan.

Hero Hindustan bukan sekadar penyelamat yang ulung, romantik lagi. Ini yang membuatkan hati perempuan menjadi cair dan meleleh sehingga ke hujung kaki. Dari Artik yang beku sehingga ke Antartika yang juga beku, semua perempuan tergila-gilakan lelaki romantik. Kata seorang perempuan: "Daripada berkasih dengan lelaki yang tak romantik, lebih baik hidup dengan kucing!" Alahai, hebat sungguh romantika lelaki.

Ingat, kalau nak memikat perempuan, jadilah seperti superman atau hero Hindustan yang gagah perkasa, dada bidang, bulu lebat (bulu dada), sopan, romantik dan datang tepat pada masa setiap kali diperlukan! Jangan jadi Tarzan kerana perempuan bukan haiwan liar!





1 comment:

Anonymous said...

Wow, superman udah mali, tolong, tolong, tolong! Aku suka Tarzan ... Wooooo!!!!