Wednesday, April 1, 2009

Mencari Damai Di Taman Pertanian

Hari itu stres sangat, lalu memandu ke Taman Pertanian, Putrajaya untuk mencari damai hati. Udara yang nyaman dan pemandangan yang menghijau memang betul dapat mendamaikan hati. Tanaman buah-buahan kelihatan tumbuh segar. Pokok durian, nangka, jambu air, rambutan, mangga dan sebagainya ditanam dengan banyak.

Taman ini juga sesuai untuk bersenam - berjogging atau berjalan sambil menikmati keindahan pokok-pokok dan buahnya yang lebat.

Bagi pasangan yang bercinta, tempat ini molek juga untuk berdating. Udara yang segar dan pemandangan yang menghijau membantu mengeratkan cinta yang bersemi di dada. Tetapi awas, jangan melakukan onar di sebalik pokok-pokok kerana terdapat mata yang memerhatikan anda. Masa bersiar-siar sambil bersembang cinta, berbicara kasih, jangan gatal tangan sehingga terpetik daun-daun atau buah-buah di atas kepala. Anda akan dikenakan kompaun. Sekiranya gatal sangat tangan tu, kutiplah sampah daun pokok yang gugur dan buang ke dalam tong sampah yang disediakan. Tentu tak ada orang marah.

























Sewaktu hendak pulang, kerana tak tahan melihat buah celagi, aku petik setangkai. Aku pantang melihat buah yang masam, terliur mulut. Biasanya perempuan terliur benda masam, tetapi aku memang sejak dulu suka buah yang masam-masam. Buah celagi, kundang, dan mangga muda kegemaran aku.
Orang bilang, orang yang suka makan benda masam setia pada cinta.
Bagaimana dengan bau badan yang masam juga setia pada cinta?























1 comment:

Pok Li said...

Kalau muka masam setia akhirnya akan lari :).