Tuesday, September 2, 2008

Lupa Bulan Puasa


Balik dari kerja jam 6.00 petang aku singgah di Pasar Malam. Aku bersiar-siar melihat barangan dan makanan yang pelbagai jenis. Aku membeli beberapa jenis kuih dan sebelum pulang aku pergi ke gerai jual buah duku. Buahnya cantik dan segar. Nampak macam manis.

"Manis, bang!" kata penjual buah duku import dari Siam itu.

Aku ambil sebiji, kopek kulitnya dan mencuba isinya yang ranum.

"Memang manis," balasku selamba. Penjual melopong.

Apabila aku memandang ke kiri dan kanan, beberapa orang sedang memandang aku dengan pandangan yang pelik. Alamak, aku pula terkejut besar. Aku terlupa ini bulan Ramadhan. Masa berbuka puasa belum tiba, tetapi aku sudah "berbuka" di depan khalayak ramai.

Aku bergegas meninggalkan gerai buah duku. Aku buat muka tebal saja!

3 comments:

Mohd Halim Kadri said...

Jangan risau brader, tak batal kalau tak sengaja.

Atiey MN said...

hiks...a'a..takpe..x batal pun..tapi slambe jela kan..tebal..tebal..hehe..

@xiM said...

HAHAHAHA...

lawak sehhh.....takper tak sengaja...ker ko wat wat tak sengaja??kahkah