Tuesday, September 23, 2008

Benda Besar Kesukaan Wanita

Wanita memang suka sangat dengan benda yang besar-besar. Semakin besar semakin hepi dan bangga. Gaji besar, rumah besar, kereta besar, badan besar dan bermacam-macam besar lagi. Pendek kata, asal sahaja besar wanita tentu suka. Malah wanita suka berbangga-bangga dengan benda-benda besar yang dimilikinya.

Oleh itu, anda jangan terkejut sekiranya anda selalu sakit belakang, bahu, leher dan kepala kerana benda besar yang anda bawa setiap hari - beg besar. Beg sandang bersaiz besar menjadi satu fesyen ikut-ikutan wanita mutakhir. Bawa beg besar ada kelas dan bergaya biarpun belakang melengkung kerana berat. Sakit bahu tidak kisah asalkan tidak ketinggalan zaman. Itulah wanita kita.

Seorang pakar kesihatan di sebuah Pusat Perubatan di Texas Amerika Syarikat mendapati beg yang besar dengan kandungan yang berat akan mengundang masalah kesihatan kepada wanita. Apabila terdapat wanita pergi ke kliniknya dan mengadu sakit belakang, leher, bahu dan kepala dia terlebih dahulu akan minta begnya untuk ditimbang. Kebiasaannya berat beg tersebut antara 3.1 - 4.5 kilogram. Betapa beratnya beg yang tergantung pada bahu wanita. Mana tidak sakit badan.

Trend beg besar ini muncul hasil daripada idea mutakhir pereka beg yang menggabungkan beg tangan wanita dengan beg dokumen. Melalui promosi yang hebat oleh peragawati yang terkenal, beg besar akhirnya menjadi kegemaran wanita seluruh dunia.

Wanita oh, wanita! Biar sakit tidak mengapa asalkan bergaya!

3 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

Hi hi hi..beg saya pun sebesar tv plasma.. kata beckham.. ekekekee

lumrah kut.. tpi ikut fesyen lar bro, kdg2 biler fesyen benda kcik so akan jadi sekecil2nya

Prasert Chaipradit said...

ikut fesyen pun kena pikir pasal kesihatan juga adik oii! Kang menyusahkan abang, kena urut bahu!

Prasert Chaipradit said...
This comment has been removed by the author.