Monday, October 26, 2009

Arowana


Hobi manusia berbeza-beza. Salah satu hobi aku ialah memelihara ikan aquarium. Aku suka melihat ikan berenang-renang di dalam aquarium. Ikan Arowana mempunyai gaya renangan yang menarik. Pergerakan badannya begitu lembut.
Namun, terfikir juga oleh aku, manusia hanya menghargai kebebasan sesama manusia, tetapi tidak kepada binatang.

11 comments:

imHepPie said...

aku berenang ko x suka tgk??

kakcikseroja said...

kat akuarium kecil di rumah kakcik ni, cuma ada ikan puyu je...

Prasert E.C. said...

imHepPie: Reti ke ko berenang?

kakcik: Ikan puyu sawah bakar best sesangat.

sahromnasrudin said...

belut pun kategori ikan ke?? klu buat laksa, sedap tue kan..

ikan emas said...

ikan emas ada ke?

SIS said...

betul..kebebasan manusia yg disebut dan diperjuangkan.. binatang pun makhluk Tuhan..kita tenang & gembira bila tgk makluk Tuhan tidak bebas???..sbb tu bila nak gi Mekah..ustaz pesan..kalau ada ikan atau burung yang terkurung..bebaskanlah sebelum berangkat ke Tanah Suci...

Butterfly said...

aku pun suka ikan Arowana - tapi Arowana tu nampak garang ya..entah2tuannya pun garang

Prasert E.C. said...

Tuannya tak garang.

Anonymous said...

Aku suka ikan di pasar.

Phumingen Abdul Yadeh said...

ada juga bercadang nak beli sekor golden arowana tapi susah juga nak bela binatang ni sbb dia kena dipersembahkan santapan binatang hidup lain spt anak ikan, katak, malah cicak pun dia balun..

Prasert E.C. said...

Ajar dia makan cacing beku.