Thursday, August 28, 2008

Pagi Yang Membosankan

Hari ini aku ambil cuti. Oleh itu aku ingat hendak bangun lewat sikit kerana kebetulan badan terasa tidak berapa sihat. Mana boleh. Pukul 7.00 pagi telefon sudah menjerit-jerit. Waduh, suara garau lagi garang sudah meringking telinga. "Bila mahu start itu projek?"

"Projek apa, Pak?" soal aku kebingungan antara tidur dan sedar.

"Lho, projek balak di hulu Selangor!"

Aku tersentak. "Salah nombornya, Pak!"

Ini bukan kali pertama orang tersalah menghubungi aku. Sudah acapkali dan tidak terhitungkan. Pernah pada malam-malam buta aku dihubungi seorang wanita dan dia bertanya bila aku akan tiba di hotel. Mungkin dia sangka aku pelanggan pelacur - dirinya. Macam-macam.

Teknologi komunikasi kita rasanya sudah ketinggalan. Talian sering saja menyimpang ke nombor lain iaitu bukan nombor yang dipanggil. Barangkali penggunanya semakin ramai sedangkan teknologinya masih di tahap lama - tidak diangkat statusnya.

Gangguan pada awal pagi ketika tidur hendak dilanjutkan memang mengganggu perasaan. Manakala deringan telefon pada malam-malam buka amat mendebarkan kerana berita buruk dari desa selalunya datang pada waktu begitu.




1 comment:

RinG said...

orang salah kol ni slalu jadi.. kerap sangat org slaah kol ni.. memang nyampah.. kekadang kite kol org pon belh plak silap masuk kat org len..