Thursday, April 2, 2009

Aku Dan Cerita Tentang Cinta Buta

Teringat akan suatu cerita yang pernah kudengari. Sepasang kekasih sedang jatuh cinta.... Biasalah bila dah jatuh cinta semuanya menjadi terlalu indah untuk dikongsi bersama orang lain. CINTA ITU BUTA…semua orang yang mengalaminya memang akan jadi buta jika dah terkena panahan cinta yang terlalu romantik. Tiap detik dan waktu kerinduan akan mencengkam jiwa. Cinta dikatakan buta kerana perbezaan usia, darjat dan keturunan. Cinta itu juga dianggap buta bila bercinta tanpa mengenali antara satu sama lain malah cinta juga sering dipersalahkan sebagai buta bila mencintai seseorang di alam maya.

Sayugia ceritanya bermula, dengan satu pertanyaan yang ahkirnya berlarutan kepada pertanyaan-pertanyaan yang berikutnya telah membuahkan cinta di alam maya. Cinta yang lahir dari naluri suci antara dua insan. Namun sering didengari cinta alam maya penuh dengan cerita negatif yang sukar diterima manusia secara positif.

Entahlah kenapa sang kekasih tak ingin memberitahu pada kekasihnya yang dia sedang melalui satu percintaan yang terlalu sukar baginya, sukar kerana dia akan sentiasa tertanya-tanya siapakah kekasihnya itu … sampai bila sang kekasih harus menahan kerinduannya. Mungkinkah dia takut akan kehilangan cinta dari sang kekasihnya … satu persoalan yang tidak siapa mampu menjawab kerana ini melibatkan perasaan seorang yang menderita dan terperangkap dalam dunia percintaan….

Cinta adalah sesuatu yang indah bila melalui kegembiraan namun ianya amat menyakitkan jika cinta itu gagal. Jatuh cinta tak mengenal siapa sebenarnya … seorang yang hodoh, tua, muda, sihat dan sakit semua memiliki perasaan ingin dicintai dan mencintai seterusnya jatuh cinta. Sesungguhnya sang kekasih amat mencintai kekasihnya. Salah siapakah ini???? Adakah ianya kerana CINTA ITU BUTA.????.............. Aku terlalu mencintaimu sayang!
Dan sang kekasih yang sekian lama merenung pecahan ombak Lautan Cina Selatan mengirimkan bisikan rindu bersama angin lalu: Aku jua mencintaimu!

No comments: